Ecemle günlükten koparılmış bir sayfa 1

Bugünden itibaren her pazartesi yeni bir sorunu yeni bir derdi gündeme getirip bunun hakkında dertleşmek istiyorum. Dün aynada kendime bakarken tek gördüğüm arkamda Carrie Bradshaw'un bana gülümsemesiydi.
Evet, Carrie galiba benim bu hayattaki idolüm sensin. 
Bu haftaki konumuz anlaşılamamak olsun istiyorum. Bu konuyu iki ana başlıkta ele alacağım birincisi insanın kendini anlayamaması ikincisi ise başkaları tarafından anlaşılamamak. Öyleyse başlıyorum. 
Kendini anlayamamak: Buna ne istediğini bilmemek, sürekli kararlar değiştirmek ve kendini tanıyamamak diyebiliriz. Kendimizi en iyi yine biz anlarız. bazen düğümleri çözemediğimiz de yakınlarımıza tanışırız sadece bu. eğer içimiz karmakarışık düğümlerden oluşuyorsa bunun çözümünü de sadece biz biliriz. eline bir kalem kağıt al. sevdiğin şeyleri listele. CV ne yazdığın hobilerin bölümünden bahsetmiyorum burada. mesela buz pateni kaymayı sevmiyorum ama buz pateni izlemeyi çok seviyorum ya da yabancı bir dil öğrenmek istemiyorum ama yabancı dilde şarkı dinlemek çok hoşuma gidiyor. gibi gibi. kimsenin bilmesini istemediğin sırlarını kendinin gizli yönlerini açığa çıkar. bunu daha sonra sevmediğin şeyler için de yap. yine örnek verecek olursam eğer tarih konulu kitaplar okumayı sevmiyorum ama filmleri izlemeyi seviyorum ya da bir şeyleri okuyarak değil de izleyerek öğrenmeyi seviyorum. bu liste tamamen size göre uzayıp gider. kendinizi tanımaya başladıkça göreceksiniz ki çevreniz, müzikleriniz, kitaplarınız, kıyafetleriniz belli kahveniz bile değişecek. Kendinizi tanıma evresinde ise değişikliklere açık olmalısınız. Denemekten korkmayın. Hemen her şeyi değiştirmeye çalışmayın yavaş yavaş aceleniz yok. Kendinizi tanıdıktan sonra yapmanız gerek tek şey cesur olmak. birazcık cesaret birazcık dürüstlük ve bolca güvenle kendinizi bulutların üstüne taşıyabilirsiniz. hadi hep beraber kendimizi tanıyalım kendimize yepyeni bir sayfada yepyeni hayaller kurduralım. 



Başkaları tarafından anlaşılamamak: başkalarının hakkımızda ne düşündüğünü hepimiz önemseriz yok ben önemsemem ben ne istersem onu yaparım diyen insan bile mutlaka mutlaka bu ağa takılmıştır. Öncelikle şurada anlaşalım bizim bir tane hayatımız var. Bizim elimizden gelen yaşlandığımızda geride yaşanmış bir hayat bırakmak. Eğer bu biricik hayatımızı başkalarının düşünceleri için harcarsak bu bizim yaşamımız olmaz. Başka bir konuya değinmek istiyorum o da kötü insanlar. evet kötü insanlar var ve hepsi aramızda. belki de biz başkasına göre kötü biriyiz bilemeyiz. söylediğimiz sözleri düşüncelerimizi hep yanlış anlayacak, anlamak istemeyecek insanlar olacak. birilerine kendinizi anlatmak için çabalamayın arkadaşlar. biri sizi nasıl görmek istiyorsa öyle görüyor bunun için bence yapabileceğimiz bir şey yok. her insan farklı, her insan farklı bir cins. herkesle uğraşamazsınız. ve bence her zaman az ama öz insan tutun yanınızda. bunun size çok faydası olacak güvenin bana. 
*Bu konu hakkında bana yazın bol bol dertleşelim. Teşekkürler e- 

Yorumlar

Popüler Yayınlar